Písomná skúška na prijímacích pohovoroch z Informatiky
Variant A
  1. Uvedená časť programu kreslí pomocou grafického pera nejaký obrázok na grafickú plochu. Na začiatku je pero umiestnené v strede grafickej plochy. Grafická procedúra linerel(dx,dy) nakreslí čiaru z momentálnej pozície (x,y) do pozície (x+dx,y+dy).
    i:=1; j:=N div 2;
    while i<=N do
      begin
        linerel(0,-10*j); linerel(10*i,0); i:=i+1;
        linerel(0,10*j); linerel(-10*i,0); i:=i+1; j:=j-1;
      end;
    


  2. Máme danú časť programu:
    readln(K);
    A:=0; B:=1;
    while K>0 do
      begin
        if K mod 3=0 then A:=A+2*B
        else if K mod 3=1 then A:=A+B;
        B:=B*3; K:=K div 3
      end;
    writeln(A);
    
    Pomôcka: Premyslite si, ako by vyzeral výpočet v 3-ovej sústave.


  3. Nasledujúci program hľadá metódou Eratostenovho sita prvočísla menšie ako N. V tomto programe niekto omylom nahradil niektoré výskyty premennej j identifikátorom i. Opravte program!
    const N=1000;
    var e:array[1..N] of integer;
        i,j:integer;
    begin
      for i:=1 to N do e[i]:=1;
      i:=2; j:=4;
      while i*i<=N do
        begin
          if e[i]=1 then
            while i<=N do
              begin e[i]:=0; i:=i+i end;
          i:=i+1; i:=i+i
        end;
      for i:=2 to N do
        if e[i]=1 then write(i,' ');
      writeln
    end.
    

  4. Napíšte program (Pascal, Basic, C), ktorý vyplní celočíselné dvojrozmerné pole rozmeru NxN postupne celými číslami od 1 do NxN po vedľajších uhlopriečkach zhora dolu, napr. pre N=5 bude mať vyplnené pole tvar:
     1  2  4  7 11
     3  5  8 12 16
     6  9 13 17 20
    10 14 18 21 23
    15 19 22 24 25
    
    Program nemusí obsahovať výpis tohoto poľa.